fredag den 1. juli 2011

Ugens sydag

Ugens sy dag blev til lidt vinterligt til mig...
Jeg har for lang tid siden klippet til en lang frakke i uld til mig selv...den har bare ligget i skabet klippet og jeg har ikke rigtig gidet at lave den færdigt. Men så fik jeg en ide at klippe ærmerne lidt kortere også lege med vandopløslig vlies. Det har jeg prøvet for nogle år siden.
Det man gør er at man finder en masse afklip/rester i de farver man gerne vil have, blonder kan også bruges.
Så ligger man det på vliesen også syr man i alle mulige retninger. Nå man syntes det er syet rimeligt fast, så putter man det i vand og vliesen opløses og du har nu kun selv "stoffet" med resterne. Nu kan det bruges til lige hvad man har lyst til. Her har jeg brugt det til ærmer...
Forneden har jeg også lavet et stykke som skal på. I kanten rundt om hætten har jeg sat en fin gammel blonde fra en dug.
Jakken er ikke helt færdig men jeg leger med tanker om et monogram bagpå med vores initialer. Samt nogle lommer og et fedt bælte. Så den skal gøre færdig næste gang vi skal sy.
Imorgen lørdag skal vi til Ballerup, der ligger noget der hedder stofsalg. Det er 1000 m2 fyldt med stof, så nu må vi se om det er noget.
Her under desværre et ikke helt så godt billede af min frakke so far. og dernæst et lidt bedre billede af ærmet.




1 kommentar:

  1. Hello Tine,
    The pillar is not for sale, the pictures from my last message on blogspot where from my own house. I dont sell that. When you look at www.serviesenbrocante.nl you see everything i have for sale.
    I place 2 times a week new products..sending to denmark is no problem.
    have a nice weekend
    BH
    Sanne

    SvarSlet

Tak fordi du læste mit indlæg.
Jeg elsker kommentar eller hilsner på min blog, så skriv gerne en hilsen til mig.
Alle indlæg bliver læst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...