søndag den 24. juli 2011

Hjemme fra ferie

Hej alle,
Ja jeg regnede med at jeg kunne opdatere bloggen fra sommerhuset hver dag men der var simpelhen så dårligt netværk, så derfor en ufrivillig pause fra bloggen.
Vi har som sagt været i sommerhus ved Helberskov, Als helt oppe ved udmudningen af Marigaer fjord og kattegat. Det var et dejligt sommerhus til 8 pers. Vi havde inviteret min lillebror, hans kæreste og deres lille datter Madeline, samt min mor og far med.
Så vi var 9, 6 voksne og 3 børn. os med børn boede indenfor og mine forældre havde et aneks. Sommerhuset var flot instand sat, der  manglede intet der var legeplads, bålplads stor have, 3 grill, Bonfire til bålstedet, pandekage pander til bål, snobrødspinde, alt mulig udendørs legetøj, en masse legetøj inden for DVD afspiller. I haven var et rigt fugle live med fodder kasser og adskillige rugekasser, endvidere var der egern fodder kasser og der var mange egern i haven så hyggeligt. Vi havde også besøg af fasaner og harer.
Selvom det Danske vejr ikke viste sig fra sin bedste side havde vi kun regn halvdelen af søndagen (den 17 juli) og i fredags den 22 jul.
Ferie startede med en tur med LEGOland med 2 lego entusiaster herhjemme er det jo noget vi gør årligt.
Da vi kom til sommerhuset var mormor og morsi (morfar) allerede kommet så de havde lavet mad.
Søndag regende det jo så der var brætspillene fremme, vi spillede danmarksspillet og det syntes Oliver var sjovt selvom hans far måtte hjælpe ham med spørgsmålene. Om eftermiddagen kom Onkel Rune (min lillebror) Christina og Madeline. da vejret midt på eftermiddagen blev fint spillede vi croket i haven, Oliver havde lavet banen som gik rundt om huset.
Vejret var fint om aftenen så vi lavede bål på bål pladsen.
Mandag gik den til verdenskortet lige uden for Hobro, tirsdag var det Madi 1 års fødselsdag og jeg startede morgen med loppemarked, Jeg fik ikke købt noget til mig selv men kun ungerne. Mille fik en paraply klapvogn til dukken og Oliver og farmand fik 1,5 kg LEGO. om eftermiddagen kom christinas mor og far og var med til at fejre deres eneste Madi fødselsdag. Onsdag var vi i Djurssommerland og torsdag sejlede vi på Mariager fjord og kørte med Veteran tog. Fredag var vi mest inde dog blev det en lille tur med ungerne til Øster Hurup (østkystens svar på Løkken og Blokhus)
 Her under et par stemings billeder
Ungerne på jagt efter skovhindbær
Lækre snobørd og marshmellows

Puha det er lidt varmt far

Mors lille Diva

Den lille hjuldamper vi sejlede med


Det flotte damptog vi kørte med igennem det smukke landskab

Milles Yndlings sommerbeskæftigelse
Et egern med hånden nede i foderkassen

Jeg ligger flere billeder på senere også af hvad vi har købt med hjem.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læste mit indlæg.
Jeg elsker kommentar eller hilsner på min blog, så skriv gerne en hilsen til mig.
Alle indlæg bliver læst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...