lørdag den 30. juli 2011

Mit FANTASTISKE loppefund

Vi har været en tur hos farmor og Bedstefar i deres sommerhus i Hornbæk som altid er det fantastisk at være der.
Idag da vi var nede i byen var der loppemarked, det er der hver lørdag, men denne gang var der hele 3 stader med fransk nips (ting man ikke kan leve foruden) Der forelskede jeg mig i en flot flot lysestage, en fantastisk fransk kirke stage med hele 5 opaline blomster. Jeg har ledt med lys og lygte efter en der havde lidt mere end 2 blomster på og var rimelig i pris. Jeg gik rundt om den mange gange inden jeg kigge på prisen....1700,- det var jo ganske "billigt" normalt ligger disse jo noget højere især når der er hele 5 blomster på. Jeg snakkede lidt frem med damen, der havde denne (tja hun havde jo flere) men ikke som denne..Hun fortalte, at de boede i deres sommerhus i Hornbæk om sommeren og resten af året i Holland, så hun har nemmere til Frankrig, hvor denne er fra. Hun sagde så, at hun kunne se jeg var helt forelsket i den, så hun ville gerne sælge mig den til 1500,- puha tænkte jeg og fik helt hjertebanken...jeg sagde til hende om hun kunne holde den i 5 min, så henter jeg penge og forhåbentlig et ok fra manden. Heldigvis vidste han jo hvor længe jeg har søgt efter en så han sagde okay.
Så her kan I se mit smukke fund.
Som altid er det skønt, at komme i sommerhus, også selvom det kun er for en enkelt dag, for Farmor og Bedstefar er jo oppe i årene 74 og 79 år, så der er jo gang i den, når vi kommer alle 4.
Vi startede som altid dagen med kaffe, dernæst bød det dejlige solskin til en gåtur på stranden, for at kaste med sten. Oliver elsker at kaste sten ud i vandet, han kan blive der hele dagen hvis det stod til ham. Heldigvis er der kort dertil en gåtur på 15 min igennem plantagen også er vi ved stranden. Det blæste godt dernede så det var godt vi havde taget Olivers nye drage med, den kom hurtigt op.
Bagefter var det hjem til farmors lækre frokost, efter endt frokost, cykelede vi en tur til Hornbæk, Oliver Anders og jeg, mens Mille tog sig en lur -det gjorde farmor og bedstefar vist også...
Det var en dejlig tur, vi var forbi den nye bager, Anders skulle lige se den, han havde bygget om. Dernæst cyklede vi videre ned til Ilse Jakobsens butikker. Jeg måtte jo lige ind, skulle jo snuse og røre ved hendes lyseblå gummistøvler, de er så FINE...men til 900 kr.... jeg har jo et par sorte...og et par råhvide....men lyseblå er jo min ynglingsfarve...
Dernæst cykle vi ned til havnen, der var havnefest, så der var gang i den, men jeg skulle jo lige forbi havnekiosken og have det nye Vakre hjem. Da vi kom tilbage slængede jeg mig på græsplænen, mens Anders og Oliver øvede fodbold finter...
Dagen sluttede med lækker kogt hamburgryg og nye kartofler og gulerødder, samt Hansens Vanille is med friske hindbær..uhmmmm det kunne ungerne bruge.
Imorgen poster jeg et par billeder af sommerhuset.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læste mit indlæg.
Jeg elsker kommentar eller hilsner på min blog, så skriv gerne en hilsen til mig.
Alle indlæg bliver læst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...