søndag den 4. december 2011

Sikke en uge

Jeg er ked af der har været lidt stille herinde, men ugen er bare fløjet afsted, med kursus i København, med efterfølgende shopping, møde i København. Fredag passe min niece på 17 mdr til lørdag, lørdag tidligt afsted til Juleskibet, der har gæstet køge havn i weekenden. Det er den gamle færge Povl Anker, som er  fyldt med bornholmske specialiteter, alt fra Karmel Kompagniet, til den Bornholmske spritfabrik -uhm han laver den bedste honning syp (Honning Snaps)-røgeri ang mass,Kjæulf chokolade, Svaneke bryghus, slagtere, Senneps butikker, Bagere, ostebutikker, Honning hjerter, en masse kreative mennesker, som lavede julepynt, sæbe, glas, kreamik, uld ect. Virkeligt et besøg værd.
Den kommer igen næste år første weekend i December.
Idag er der lavet mere julepynt,sorteret legoklodser og lavet vaniliekranse... og ja så har jeg lavet mine første æbleskiver.
Det var egentlig meget nemt og Oliver han spiste vist hele 10, aldrig har han spist så mange æbeskiver.
Her kommer opskriften
250 gram Mel
5 tsk bagepulver
2 spsk sukker
4 dl mælk
2 æg
25 gr. smeltet smør
det hele røres sammen.

En lille bitte klump smør i hvert hul inden dejen fordeles.
Velbekomme....

Imorgen kommer der en masse gammel Julepynt på, som er bla fra USA Frankrig og Rusland.
Jeg har ryddet ud i mit eget havde simpelhen alt for meget i mine kasser

1 kommentar:

  1. Det lyder rigtig hyggeligt med julemarked på den gamle bornholmerfærge. Har ikke hørt om det før... Var der første år? Ærgerligt jeg ikke vidste det. Min kære husbond er bornholmer, så han ville garanteret også ha' syntes det var hygsomt.

    Uhm, æbleskiver. Ja, de er jo lette at lave, men det er blot endnu nemmere at hive en pose op af fryseren.

    Glædelig 5. December :-)

    SvarSlet

Tak fordi du læste mit indlæg.
Jeg elsker kommentar eller hilsner på min blog, så skriv gerne en hilsen til mig.
Alle indlæg bliver læst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...