tirsdag den 6. december 2011

DIY på ballon bukser


Til Kreaften igår fik jeg syet endnu et par af mine favorit bukser til Mille

For 100 år siden - Måske knapt nok- lovede jeg MusseOlsen en DIY.

Så Musse håber du læser med her kommer en DIY

 
Fin dine yndligs bukser  til lilleputten og tegn mønstret af og klip
klip et sæt magen til bare 2,5 cm kortere i ben længden (dette er foeret)
 
Overlock alle kanter.
Sy alle bukseben sammen ret mod ret.
klip 2 passenede stykker bukse elastik. til en str 92-98 er brugt 2 stk a 25 cm.
 




 
Nu kommer det svære....
læg foer og yderstof ret mod ret , så ret er mod ret, dvs vender indad (mod hinanden)
dvs yderstof vrang er op mod dig selv og foer vrang er tættest mod Symaskine armen.
se evt billede her for oven her er det buksebenet hvor der er klargjort til at sy elastik på.
Sæt elestik fast med nåle og sy det i.
træk bukserne igennem så du nu har 2 bukseben.
 
hæft herefter inder buks med nåle og herefter yderbuks med nåle ved skridtet.
Fold yder buksen halvt ned og sy først inderbukser/foer sammen i skridtet, herefter syer du yderbuksen sammen i skridtet.
Her efter syes en rib kant på.
 
Jeg bruger mønster fra Mini krea og det koster ca 45 kr og indeholder i den jeg har str. 74 til str. 98, pengene har ihvertfald været givet godt ud jeg har syet mange af disse bukser.
 
Musse eller andre hvis I har spørgsmål vedr opskriften drop bare en mail til mig..
 
Klem Tine



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læste mit indlæg.
Jeg elsker kommentar eller hilsner på min blog, så skriv gerne en hilsen til mig.
Alle indlæg bliver læst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...