onsdag den 28. september 2011

Lækker crumble cake

I mandags var jeg ude og besøge en dejlig veninde. Vi fik den lækkerste kage, som jeg selv skal have bagt også for den var rigtig nam nam.Jeg tog et billede af kagen -en god efterårs kage. Opskriften den kommer forneden.
Blandet frugt
(fx æbler, blåbær, hindbær , ribs, solbær, rabarber (en frost blanding samt 1 til 2 æbler kan også bruges))
1-2 tsk. rørsukker
1 vanilje stang

150 gram smør
225 g brun farin
200 g mel
100 g havregryn

Start med at smuldre mel, smør, havregryn og brun farin til en smuldret dej
Flæk vanilje stangen og skrab marven ud og masserer det sammen med de 2 spsk., så vanilje sukkeret bliver fordelt. Bland æbler tern og frugten med sukker vanilje blandingen og kom det dernæst i en smurt tærteform. Fordel dernæst crumbledejen over frugten.
Bag tærten i ovnen ved 200 grader i 35-40 min. Lad den afkøle lidt. Men spis den gerne lidt lun med fx creme fraiche eller vanilje is.


1 kommentar:

  1. Den ser lækker ud! Det kan jeg vist godt nå inden aftenskaffen! Tak for opskrift.

    SvarSlet

Tak fordi du læste mit indlæg.
Jeg elsker kommentar eller hilsner på min blog, så skriv gerne en hilsen til mig.
Alle indlæg bliver læst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...