søndag den 9. december 2012

Gammelt glaspynt


Gammelt glaspynt og ja noget er antikt. det er bare noget jeg elsker.
 Jeg elsker det fortæller en historie, og tænker tit på de fine mange juletræer det tiderne igennem,
 har hængt på.
 Jeg har samlet  en del igennem årerne og det er mange steder fra, der er fra Oldemor, fra USSR, fra Frankrig, fra USA, fra Sverige og fra Belgien og Italien

Herover min skænk, som jeg elsker når der er tændt lys på. 
På spejlet har jeg snoet en lille ranke af spansk mos som er frisk, så den har den skønneste støvet grønne farve herpå hænger julepyntet sirligt og pænt.

Foroven en svensk gren med mos, hvorpå der hænger kæmpe store gamle fattigmandssølv pynt fra USSR, jeg leder med lys og lygte efter andre slags men det kommer nok en dag...




Agurker, kogler fran USSR og Frankrig




Lille søhest i støvgrøn USSR, amphora i sølv, Franskrig




Kæmpe Kogle 18 cm fra USSR i fattigmandssølv

Stor hasselnød i sølv


Stort agern hvor der stadig er lidt rødligt tilbage

Stor Snegl fattigmandssølv


Svamp og kogle


Kogle i sølv


Egern i støvgrøn

lille agurk i sølv

lille hus med sne på taget fra min oldemor

Kogle

kogle svamp og perlepynt


Jeg elsker hvert år når jeg skal pakke disse kasser op, 
og bliver helt vedmodig når det gamle glaspyntet  skal ned igen.

Har du også noget ynglingspynt?


3 kommentarer:

  1. Hvor er det bare SMUKT, Tine
    Hvis du lige skulle kede dig en dag er du velkommen her hos mig (smiler) som indretningsakitekt du ved jo hvor jeg bor.
    Glasklokken du har hvor har du den fra, er det ikke opsatsen fra Jdl? Den passer jo perfekt der?
    Knus Anja

    SvarSlet
  2. For et utrolig vakkert bilde det første var:)
    Og for noen herlig gamle Julepynt du viser:)
    Ønsker meg så gammel Julepynt, men er så vanskelig å få tak på!
    Klem Merete

    SvarSlet

Tak fordi du læste mit indlæg.
Jeg elsker kommentar eller hilsner på min blog, så skriv gerne en hilsen til mig.
Alle indlæg bliver læst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...