torsdag den 18. juli 2013

gammel Fransk stil i badeværelset i et nyt hus...


Uha jeg møder nogen gange nogle udfordringer, når vi bor i en villa fra 2001, vi har selv bygget dengang.
Men jeg var slet ikke startet sådan 100% på at indrette mig med fransk landstil.
Dog har jeg ingen tapet eller gulvtæppe i huset...Vores vægge er berappet det vil sige de er ikke pudset lige op men ujævnt.
Gulvet er træ gulv eller klinker..

Vores badeværelse var ingen undtagelse, vi trængte til noget andet. Min mand har aldrig rigtig brudt sig om de fliser vi havde herude. Så da vi blev gift sidste sommer, ønskede vi os brændende noget nyt...
Min far som er murer og min mor forærede os et gavekort til nyt badeværelse i bryllupsgave..
Så nu var det bare om at gå i tænke box.

Jeg ville jo rigtig gerne have en badekar med løvefødder, men manden syntes vi skulle beholde spa badet...
så jeg måtte jo bøje mig. Måske det kommer en dag  hvem ved.

Herunder kan I se vore nye badeværelse efter der er kommet nye klinker op. 
før var der fuldt ud klinker hele vejen op, jeg har nu fået pudsede vægge som i resten af huset..
Min stor udfordring er nu mit vindue mod øst, det er stort og det vil jeg gerne bryde lidt.
Om det bliver en gammel jern låge, et gammelvindue eller en frise det ved jeg ikke lige endnu, det skal være det helt rigtige...



et gammelt bordspejl med nips og friske roser der hygger...


Nyligt fundne opbevaringsglas i forskellige størrelser hygger i vindues karmen.


En skæv men charmerende hylde købt hos Hjortemosegård livsstilsbutik.


det gamle bordspejl

på hylden pynter også gamle glas beholdere, gammelt spejl og pletter i luften


Dejligt skab som jeg fandt på dba. Jeg fandt ud af ved mailen frem og tilbage, at det var  Birgitte og kaffekoppen blogspot...sjovt..men nu står det hos mig og holder på alt det man vil gemme væk, håndklæder 
kurve med toilet ting, toilet papir mm.

Medicin skab, ved bruse nichen kunne jeg godt tænke mig nogle gamle skodder

Dobbelt vask har vi fået. vi har bare sat nogle midlertidige armaturer på.
Spejlet er det gamle fra før bare vendt  om..på væggen vil jeg gerne skrive en tekst..men kan ikke helt blive enig med mig selvom hvor meget det skal fylde.
Jeg har tænkte på et fransk citat der oversat betyder 
alt stort sker stille... men ved ikke lige om det er for sjovt på et badeværelse...


Her et billede af spa'en og det store vindue...som jeg jo er lidt i tænke boks med...

Vi er rigtig glade for det fordi her er så lyst og loftet er også malet helt vildt.
Der mangler kun lige det sidste som jeg skal finde og det skal jo være det helt rigtige og det kan jo tage tid, at finde gode skatte...



10 kommentarer:

  1. Så mange fine og Koslige detaljer på ditt bad,et lite paradis synes jeg.Et deilig sted å være og ta vare på seg selv!
    Tove :)

    SvarSlet
  2. Så fint et bad du nu har fået.
    Mange fine detaljer.
    God dag til dig.

    SvarSlet
  3. Så utrolig flott bad du har fått:)
    Masse herlige gamle skatter og nydelig innredning:)
    Ønsker deg en herlig helg
    Klem Merete

    SvarSlet
  4. Kære Tine
    Det kan godt være du bor i en ny villa - men du forstår altså at løse dine udfordringer rigtig fint - jeg synes jo du bor utrolig gennemført :0) og nu hvor badeværelset er kommet med - det er da blevet rigtig flot!
    Store vinduer er altid en udfordring - jeg bøvler også lidt med mine - men det ved du jo ;0)
    Skulle du have brug for et gammelt med sprosser siger du til - jeg har nogle stykker stående..

    Du har mange fine detaljer på badeværelset. Er vild med dine nyfundne opbevaringsglas - er det apoteker glas? Og pludselig fik jeg sådan lyst til at klippe lidt lavendler til mit badeværelse - det ser fint ud at have sådan et bundt hængende..

    Nu må du have en rigtig dejlig sommerferie - NYD DET!!
    Kram herfra

    SvarSlet
  5. Tak for lækker inspiration.
    Lige nu er det Vorbasse Marked og mit mål er at finde noget hygge til badeværelset.
    Jeg bor i nybygget hus og mandens stil er minimalisme, min stil er "skrammel" ;D. Et meget svært kompromis.

    SvarSlet
  6. Jeg er dybt imponeret over hvor gennemført du har indrettet jeres badeværelse, især når jeg jo selv har set at resten af huset er lige så gennemført :)
    Knus

    SvarSlet
  7. Det ser da skønt ud Tine du rammer da stilen perfekt.
    Gammel havelåge foran vindue ....sk... god ide
    knus maj britt

    SvarSlet
  8. Hej Tine

    Prøver lige igen, havde sendt dig en kommentar, men den er åbenbart ikke slået op.

    Det ser rigtig godt ud, smukt med alle de gamle ting.

    Ha´en fortsat dejlig ferie.

    Knus Susi

    SvarSlet
  9. Hold nu op hvor er det blevet et skønt rum! Og skabet, nej hvor det passer fint ind i stilen. Er så glad for du er tilfreds med købet. :-)
    Ønsker dig fortsat dejlige solskins dage
    Sommerknus
    Birgitte

    SvarSlet
  10. For noen fantastisk lekre detaljer på badet ditt - dette har du klart med glans :)
    Tove:)

    SvarSlet

Tak fordi du læste mit indlæg.
Jeg elsker kommentar eller hilsner på min blog, så skriv gerne en hilsen til mig.
Alle indlæg bliver læst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...